Je to za nami ! Sedím na Letisku Frederika Chopina vo Varšave, čakám na večerný let do Viedne a plním si môj predposledný záväzok v rámci tohto seriálu. Nečakal som, že 16 týždňov nám prejde tak rýchlo. Fakt veľmi rýchlo. Každopádne treba prehlásiť, že táto cestovateľská časť skutočne vykompenzovala všetko negatívne, čo priniesla tá pracovná.

Washington

Do hlavného mesta USA sme dorazili, ako už viete vo štvrtok, 10. septembra. Z Letiska Ronalda Reagana sme metrom prišli na stanicu Crystal City, ktorá sa mala nachádzať iba zopár blokov od hotela, kam sme mali nasmerované. Prvý dojem z mesta bol skôr negatívny, nakoľko budovy a ulice pripomínali niečo ako Trnavu. Nikde ani nohy, všetko tmavé a tiché. Po asi 15 minútach naťahovania sa s kuframi sme konečne objavili Americana Hotel, kde sme sa ubytovali traja na izbe pre dvoch 🙂 Po príchode sme si už len objednali pizzu a uložili sa do postele. Ráno po raňajkách odchod do mesta. Metro vo Washingtone funguje na princípe čipovej karty, na ktorú si dobíjate kredit. Nám stačilo 8 dolárov kreditu, plus karta stojí 2 doláre, takže spolu 10 dolárov na dva dni. Od Pentagonu, ktorý strážia vojaci, a kde je zakázané fotiť sme sa presunuli do mesta, odkiaľ sme sa vybrali po stopách Forresta Gumpa od Bieleho domu, cez Lincoln Memorial, Reflecting Pool, Washington Monument až po Capitol. Všetko sa to nachádza viacmenej na jednej kope, takže nemusíte riešiť žiadnu prepravu, jednoducho si spravíte peknú prechádzku. Určite odporúčam pohľad od Lincoln Memorial na Reflecting pool a Washington monument. Bohužial, kopulu Capitolu práve prerábajú, takže sme sa museli uspokojiť pohľadom na kopu lešenia 🙂 Ak máte radi múzeá, cestou ich môžete navštíviť aspoň šesť. Všetky sú zadarmo, možno aj to vás presvedčí 🙂

Reflecting pool a Washington Monument

Inak ma však Washington sklamal a určite by som sa tam druhý krát nevrátil, pretože je to strašná nuda. Mesto, kde sa zastavil čas s kúskom peknej histórie. Aj preto som bol už o piatej poobede naspäť na hotelovej izbe, kde som si aspoň konečne odpočinul. Na ďalší deň sme odchádzali autobusom do New Yorku. Autobus odchádzal zo stanice Union Square a jeden lístok stál pri nákupe online 26 dolárov.

New York

New York je mesto presne také, ako som si predstavoval. Betónová džungľa, kde vás bude bolieť krk, pretože sa budete nonstop pozerať do neba na všetky tie výškové budovy. Mesto má svoju nezameniteľnú atmosféru, ktorá vás, ako turistu určite pohltí. Chaotická doprava, všetci sa niekam ponáhľajú, taxíky sa naozaj zastavujú zamávaním, ako vo filmoch. Ja som od začiatku chcel stráviť v New Yorku viac dní, aby som si mohol mesto naplno užiť, preskúmať rôzne štvrte, ochutnať rôzne jedlá a celkovo sledovať život. Ale postupne, najskôr sme sa ubytovali v Brooklyne, v židovskej štvrti, ktorá mala ale výhodu, že bola pomerne bezpečná, tichá a veľmi blízko k zástavke metra. Metro, mimochodom, funguje tiež na princípe čipovej karty, ktorú si môžete buď pravidelne dobíjať, alebo si kúpite napríklad týždňový lístok za 31 dolárov. Brooklyn mi hneď po príchode priniesol zaujímavú skúsenosť, keď sme prišli do McDonaldu a boli sme tam jediní bieli zákazníci 🙂 Všetci si nás obzerali ako svätý obrázok. Sobotný večer sme ešte zakončili na Times Square. Miesto, kde nikdy nie je tma je vždy plné turistov a ja sa tomu ani nečudujem, nakoľko je tam naozaj príjemne .

Times Square

V nedeľu už sme zažili prvý plnohodnotný deň, ktorý sme začali prechádzkou cez jeden z najznámejších amerických mostov, Brooklyn Bridge. Most spájajúci Brooklyn a Manhattan je naozaj veľmi fotogenický cez deň aj v noci a prechádzka po ňom ponúka zaujímavé pohľady. Celkovo New York ponúka zaujímavé veci k videniu aj keď sa iba bezcieľne prechádzate ulicami. Ďalej sme sa vybrali na miesto pamätníku obetiam pádu Dvojičiek z jedenásteho septembra 2001. Miesto zvané Ground Zero vás prinúti sa zastaviť sa a zamyslieť nad tým, že každodenne na celom svete prichádzajú o život nevinní ľudia.

Okrem toho sme sa prešli aj po Financial Disctrict, kde nájdete aj slávnu Wall Street, ktorá úprimne nič zaujímavé neprináša. Hitom je možno iba Charging Bull, kovová socha býka. Za zmienku stojí určite aj známa stanica Grand Central Station, ktorá žije celodenne rušným životom. Nakoniec dňa ma ako človeka, ktorý sa vo voľnom čase venuje práci v občianskom združení, potešila prechádzka po Highline. Jedná sa o starú trať nadzemky, ktorú prerobili na akúsi promenádu s lavičkami, rastlinami, ale aj miestami, kde sa prezentuje organizácia Friends of the Highline. Jeden koniec promenády je vo štvrti Chelsea, z ktorej som mal dojem, že je akousi party štvrťou pretože už o piatej večer to tam žilo vo všetkých baroch a kluboch. Nakoľko sme boli pomerne blízko, deň sme zakončili vo štvrti Little Italy, kde sa práve konal 10 dňový festival Sv. Gennara, takže všade plno ľudí a vôňa chutného aj keď drahšieho jedla 🙂

Zvyšné dni už patrili iba mne, nakoľko som si plány spravil sám a nemusel sa nikomu prispôsobovať. Najviac som si určite užil Central Park, ktorý je ako oáza pokoja v uponáhľanom svete. Ľudia sa tu opalovali, obedovali, čítali knihy, bicyklovali, užívali si vystúpenia rôznych pouličných umelcov, jednoducho zastavili a neriešili nič. Určite si pri návšteve New Yorku vyhraďte jedno popoludnie práve na takýchto oddych a neoľutujete.

Ako poslednú vec, ktorú musí každý vidieť, je pohľad na mesto z hora. Najznámejším miestom na vyhliadku je asi Empire State Building. My sme sa však pre dobré odporúčania rozhodli pre Top of the rock, čo je vlastne vyhliadka zo 67-69. poschodia Rockefellerovho centra. Lístok stál 30 dolárov, ktoré ale rozhodne stáli za to, pretože mať tak obrovské mesto, ako na dlani je silný zážitok.

Ubytovanie vo Washingtone a New Yorku hľadajte cez Booking alebo Airbnb

Top of the Rock

Týmto by som rád ukončil predposledný diel môjho seriálu. V nedeľu vám už iba napíšem o prvých dňoch doma, ale aj uzavriem cestovanie z finančného hľadiska a priblížím vám nejaké zaujímavé čísla, ktoré Mladý Slovák v USA dosiahol 🙂 Vy teda sledujte stránku  Tonychef a ak chcete vidieť všetky fotky, ktorých počet skončil na čísle 813, pozrite si celý môj album.

Predchádzajúce diely:

10. diel – Svadba

11. diel – Koniec ?

12. diel – West Coast I.

13. diel – West Coast II.